مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره حدیث ارتش برگزار شد
نوشته شده توسط : علیرضا

با حضور مسئولان لشکری،مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره حدیث ارتش برگزار شد

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره حدیث ارتش همزمان با ایام فاطمیه و به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور تعدادی از فرماندهان، روحانیون و مسئولان لشکری در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در ابتدای این همایش حجت الاسلام صالحی نسب معاون فرهنگی و روابط عموی آجا طی گزارش به روند برگزاری هفتمین دوره جشنواره حدیث ارتش و ویژگی های این دوره از رقابتها پرداخت و گفت: هفتمین دوره جشنواره حدیث آجا با هدف ارج نهاد به مقام شامخ شهدای گرانقدر مدافع حرم ارتش طی روزهای 8 و 9 بهمن ماه برگزار شد که در آن کارکنان پایور، وظیفه، خواهران شاغل، دانشجویان دانشگاه های آجا و خانواده کارکنان به رقابت با یکدیگر پرداختند.
وی در ادامه افزود: مرحله مقدماتی این جشنواره از آذر ماه سال 1395 با حضور 6978در کلیه یکان های ارتش آغاز و منتخبین با حفظ 240 حدیث از کتاب حدیث زندگی و پس از موفقیت در مراحل منطقه ای و نهایی نیروها به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند که از این جمع تعداد 4086 نفر خواهر و تعداد 2892 نفر برادر بودند.
صالحی نسب در ادامه به بیان ویژگی های این دوره از رقابت های حدیث کارکنان آجا پرداخت و گفت : در بررسی آماری جشنواره هفتم (1395) با جشنواره ششم ( 1394) شاهد افزایش 5/13 درصدی کل شرکت کنندگان از مرحله مقدماتی جشنواره بوده ایم که در این افزایش، شرکت کنندگان خواهر با افزایش 32 درصدی  نسبت به دوره گذشته  نقش پر رنگ تری داشته اند.
وی در ادامه به اضافه کردن 40 حدیث ویژه از زبان حضرت فاطمه(س) بعنوان گوهر های فاطمی در این دوره از مسابقات حدیث اشاره کرد و گفت: نامگذاری هفتمین جشنواره حدیث آجا به نام شهدای مدافع حرم ارتش در جهت گرامیداشت مقام شامخ این شهدا از ویژگی های بارز هفتمین دوره جشنواره حدیث ارتش می باشد. 
امیر سرتیپ خرم طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به پیوند بین قرآن و عترت، ابتکار سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در نامگذاری هفتمین دوره جشنواره حدیث آجا به نام شهدای مدافع حرم ارتش را امری مبارک دانست و افزود:
ائمه اطهار (ع) می فرمایند حدیث ما دلها را زنده می کند و شهدا نیز بنابر نص صریح قرآن زنده اند و نزد پروردگار روزی می خورند.
وی در ادامه به بیان فضائل حضرت فاطمه (س) پرداخت و گفت: بنا بر احادیث، خداوند می فرماید رضایت من در رضایت حضرت فاطمه (س) و نارضایتی من در نارضایتی حضرت فاطمه (س) می باشد که این امر بزرگی و عظمت مقام حضرت فاطمه(س) را نزد خداوند می رساند.
مشاور فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تسبیحات حضرت فاطمه (س) پرداخت و گفت: این تسبیحات دارای منافع زیادی برای انسانها می باشد و ائمه اطهار(ع) بر اهمیت این تسبیحات تأکید زیادی کرده و منافع زیادی را برای آن برشمرده اند از جمله اینکه شقاوت را از انسان دور کرده و انسان را در برابر شیطان حفظ کرده و باعث استجابت دعا می شود.
خرم طوسی همچنین گفت: احادیث باعث ایجاد نورانیت در دل می شود و تمسک به این احادیث باعث روشنی دل می شود.         
شایان ذکر است سازمان عقیدتی سیاسی آجا با هدف تعیین منابع همسنخ و متناسب با سطح علمی، جنسیت و نوع مخاطبین این جشنواره، اقدام به تدوین منابع آزمون حدیث به نام کتاب حدیث زندگی  نمود.  
در پایان این مراسم از خانواده معظم مدافعان حرم ارتش و برگزیدگان هفتمین دوره جشنواره حدیث آجا تقدیر شد.





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 12 / 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: